Partner serwisu
Drogi i autostrady

S10: Ruszają przygotowania do budowy pomorskich odcinków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
23-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Monitor

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
S10: Ruszają przygotowania do budowy pomorskich odcinków
fot. GDDKiA
W pierwotnym projekcie Programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 zabrakło drogi S10. Zwiększenie limitu środków na jego realizację pozwoliło w ostatecznym dokumencie ująć budowy odcinków tej trasy. W efekcie droga połączy od strony Płońska (przez S7) Warszawę z zespołem portów w Szczecinie i Świnoujściu, i dalej – z Niemcami, stanowiąc alternatywę dla autostrady A2. Wprowadzenie S10 do rządowego programu szczególnie satysfakcjonuje kujawsko-pomorskie samorządy, które najsilniej o to zabiegały.

S10 w PBDK

Planowana droga ekspresowa S10 przebiega przez obszar czterech województw: mazowieckiego, kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. W dużej części poprowadzona zostanie śladem drogi krajowej nr 10. Zgodnie z rządowym programem powstanie 434 km nowej trasy ekspresowej. Przygotowania projektów ruszyły w województwie zachodniopomorskim, optymistycznie maluje się perspektywa S10 w regionie kujawsko-pomorskim. W przygotowaniach inwestycji w tyle pozostają odcinki Płońsk – Toruń i Bydgoszcz – Piła. Ale one też mają najdalsze terminy realizacyjne.

Kujawsko-pomorska perspektywa

Kujawsko-pomorski odcinek S10 mierzy około 150 km. Obecnie na etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym (STEŚ) jest odcinek Toruń – Bydgoszcz wraz z węzłem Czerniewice (50,4 km). W analizowanych wariantach przebiegu brane jest pod uwagę poprowadzenie S10 śladem drogi krajowej nr 10, a także trasowanie w nowej lokalizacji z częściowym wykorzystaniem istniejącego przebiegu dziesiątki. – Ostateczny przebieg drogi zostanie ustalony po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – zaznacza Tomasz Okoński, rzecznik kujawsko-pomorskiego oddziału GDDKiA.

Odział GDDKiA w Bydgoszczy planuje ogłosić przetarg na dokończenie prac dla (STEŚ) i raport oddziaływania na środowisko. – Ogromne zainteresowanie przebiegiem drogi ekspresowej S10 przełożyło się na dużą ilością wniosków złożonych w ramach spotkań konsultacyjnych, a tym samym na termin zakończenia prac. Opracowanie STEŚ uzależnione jest od rozwiązania problemów komunikacyjnych lokalnych społeczności oraz poparcia lokalnych samorządów i instytucji dla rozwiązań przygotowanych przez GDDKiA – zastrzega Tomasz Okoński.

 

Stan zachodniopomorskich odcinków S10

W Zachodniopomorskim planowana długość S10 to około 148 km. W ciągu S10 w latach 2008-2009 wybudowano obwodnicę Stargardu Szczecińskiego (dł. 13,4 km). Wcześniej rozbudowano do dwóch jezdni 6-kilometrowy odcinek granica Szczecina – Motaniec (lata 2002-2004). Natomiast w latach 2005-2007 wybudowano obwodnicę Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa (dł. 8,8 km). – Ta obwodnica i odcinek Szczecin – Motaniec zostaną oznakowane jako droga ekspresowa po rozbudowaniu obwodnicy Kobylanki do dwóch jezdni – informuje Mateusz Grzeszczuk, rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Rozbudowa obwodnicy Kobylanki posiada decyzję środowiskową, a grunty pod rozbudowę (za wyjątkiem nowej łącznicy na węźle Motaniec) zostały przejęte na mocy wydanej wcześniej decyzji lokalizacyjnej. Zadanie będzie realizowane w systemie projektuj – buduj. W tym też systemie planowana jest realizacja odcinka Stargard Szczeciński – początek obwodnicy Piły (odcinek częściowo na terenie woj. wielkopolskiego). – Wykonawca kończy aktualizację STEŚ, w przyszłym roku planujemy uzyskać decyzję środowiskową – mówi Mateusz Grzeszczuk.

W sierpniu tego roku otwarto oferty cenowe w przetargu na budowę obwodnicy Wałcza w ciągu drogi S10. Wpłynęło łącznie 10 ofert. Obecnie trwa badanie ofert cenowych. – We wrześniu powinien zostać dokonany wybór najkorzystniejszej oferty, a umowa podpisana jeszcze w tym roku – podkreśla Mateusz Grzeszczuk. Obwodnica Wałcza, o długość 17,8 kilometrów, będzie prowadzona po stronie północnej. Na trasie powstaną 4 węzły drogowe – na początku i końcu obwodnicy, na połączeniu z drogą wojewódzką nr 163 oraz drogą krajową nr 22.

O znaczeniu drogi S10 dla samorządów przeczytasz w Monitorze.

 
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5